tiistai 10. huhtikuuta 2012

Olen seurannut vierestä kun

hullun käteen asetetaan pistooli.

Olen pessyt käteni vanhusten ja lasten eritteistä, puhumattakaan ystävieni synneistä

olen maannut vihaisena ilman unta, viinaa, yhtään omaa ajatusta, valoa, ihoasi.

Olen vieraillut kaupungeissa joissa ainoa historian pala on haudattu vainajien mukana.

Olen vieraillut kaupungeissa joissa kivääri on ainoa pakotie.

Olen taputtanut ja hymyillyt esityksille

joista en ole ymmärtänyt kuin ensimmäisen ja viimeisen sanan.

Olen jättänyt jokaisen lukemani kirjan kesken.

Olen tehnyt mitätöntä virkaa.

Myynyt tavaroita joista ei tule onnelliseksi, ei sitten millään.

Olen unohtanut minusta kertoneet laulut.

Olen sanonut jokaiselle rakastamalleni naiselle,

olet viimeinen, koskettanut sitten huulia ja ymmärtänyt

että olen valmis uuteen kierrokseen.

Olen kuunnellut katkeraa melodiaa niin kauan

että vuoden aika on ehtinyt vaihtua toiseen.

Olen tilannut oluen, vaikka olisin mieluummin

kotona.

eikä minuun mahdu enää enempää

Ei kommentteja: