maanantai 18. tammikuuta 2010

"Minä olen kotoisin ristien maasta"

1

”Minä olen kotoisin ristien maasta.” (Juhana Vähänen)

2

Minä olen kotoisin maasta jossa ristit tehdään.

3

Minä olen kotoisin maasta
joka ei ole paikka vaan tila
jossa ei ole ristejä vaan symboleita
vieri vieressä mittaamattoman kauas
taivaanrantaan
ja jossa kävellessään saa varoa
kompastumasta symboleihin.

4

Minä olen kotoisin maasta jossa ristit vajoavat maan sisään
ja kohtaavat maan sisällä makaavat vainajat.

5

Minä olen matkalla maahan joka on päällystetty risteillä.

6

Minä olen matkalla mahdottomaan maahan
jossa ei ole ainuttakaan ristiä
jossa mistään ei saa selville
käveleekö vainajien päällä vai tyhjällä maalla
minä olen matkalla mahdottomaan maahan
jossa on pelkkää tyhjää maata.

7

Minä olen matkalla mahdottomaan maahan
joka ei ole todellisuutta vaan unta
minä olen matkalla mahdottomaan maahan
jonka mahdottomuus on sen mahdollisuudessa
siinä ettei mikään estä vainajia nousemasta ylös
tai minua vajoamasta alas.

8

Minä olen vajoamaisillani
minä kieltäydyn vajoamasta ristien maahan
palaamasta kotiin.

Ei kommentteja: