keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

1-10 (Kaukainen maa, palatsi)

1

”Minä haluan kehittyä museoksi,
se on suurenmoinen rakennus
sisäänkäynteineen ja lukemattomine huoneineen
jossa aina riittää järjestämistä ja luettelointia.”

(Pentti Saarikoski – Onnen aika)

2

Haluan muuttaa palatsiin, valtavaan rakennukseen
jossa saapumiselle, asumiselle ja tutkimiselle ei tule loppua,
jossa jokainen ovi johtaa uuteen oveen
ja rakennusta laajennetaan koko ajan.

3

Haluan muuttaa palatsiin jonka seiniin on louhittu miljoona kiveä.

4

Haluan muuttaa palatsiin jonka seiniin on kaadettu tuhat metsää.

5

Haluan muuttaa tyhjälle tontille
johon kohoaa kovalla työllä puiden metsä, kivien metsä.

6

Haluan muuttaa tyhjälle tontille
johon kohoaa kovalla työllä palatsi.

7

Haluan muuttaa kaukaiseen maahan, tyhjälle tontille
johon kohoaa kovalla työllä puiden metsä, kivien metsä.

8

Haluan saapua kaukaiseen maahan, tyhjälle tontille
joka kuuluu minulle, joka on aikojen alusta kuulunut minulle
ja jonne olen aikojen alusta ollut matkalla, omalle maalleni
joka aikojen saatossa muuttuu aukeaksi, rakennukseksi,
kodiksi, maaksi.

9

Haluan saapua kaukaiseen maahan, tyhjälle tontille
jonne sydämeni on kaivannut koko elämäni ajan,
jolla jalkani ovat halunneet astua
ja jolle käteni ovat halunneet pystyttää rakennuksen, kodin.

10

Olen saapunut kaukaiseen maahan,
vieraaseen metsään ja kartoittamattomaan maastoon
johon silmäni on katsottava maisema
ja sormeni tartuttava sulkakynään ja piirrettävä kartta.

Ei kommentteja: